DNS fejl

Her kan du spørge om hjælp til netværks udstyr, herunder routere, netværksharddiske, gode hjemmesider og alt hvad der har med Internetttet og netværk at gøre.

DNS fejl

#177 af kristianx32 » søn 20. jun 2010 22:22

Hej.

Jeg har en trådløs router EDIMAX BR-6324. Som er begyndt at lave fejl når jeg skal på internettet, windows skriver at det er en fejl med DNS.
Når jeg sætter netværksstikket direkte i min PC er der intet galt.

Hvad kan det være?

Venlig hilsen
Kristian Sørensen
kristianx32

Status: Offline

Re: DNS fejl

#178 af Admin Alex » man 21. jun 2010 09:30

Hej Kristian

Windows skriver godt nok det er en DNS fejl, men det er typisk ikke en DNS fejl når du godt kan komme på med kabel. Umiddelbart lyder det som om der er nogle "forkerte" indstillinger for det trådløse signal, eller signalet fra routeren og til din computer er for dårligt (hvis afstanden er for stor).

Jeg vil i første omgang råde dig til at sætte computeren tæt på routeren derefter nulstille routeren og installere den forfra. Eventuel kan du prøve at slette dine gamle trådløse netværks indstillinger du har på computeren, altså tidligere netværk du har været logget på.

Hvis dette ikke er virker kunne jeg godt tænke mig at vide hvilket operativsystem du bruger, Windows XP, Windows Vista, Windows 7 osv.?

Husk du er mere end velkommen til at skrive tilbage hvis det ikke virker.
Med venlig hilsen

Admin Alex
Administrationen - Support
IT-Corner.dk
admin@it-corner.dk
http://www.it-corner.dk/
Brugeravatar
Admin Alex
Administrator

Status: Offline
Geografisk sted: Danmark, Horsens

Tilbage til Internet