Computer kører spil lidt langsomt og bliver varm!

Her kan diskuteres problemer, tips og tricks og alt som vedrører spil.

Computer kører spil lidt langsomt og bliver varm!

#114 af Emildamgaard » fre 5. mar 2010 19:38

Hey.. Når jeg gamer spil som Oblivion: Elder Scrolls, bliver min computer utrolig varm, og kan åbenbart ikke have opløsningen særlig højt oppe, selvom at "www.canyourunit.com" siger at jeg kan køre spillet hurtigt.. Bruger p.t. GameBooster når jeg spiller computerspil, og kører ofte CCleaner.. Er der andet jeg kan gøre for at "booste" min computer til gaming?

Mine Specs er:

Grafikkort: ATI Mobility Radeon HD 3450
CPU: AMD Athlon X2 Dual Core QL-62 2 GHz (altså 2 pr. core)
RAM: 3 GB
Emildamgaard

Status: Offline
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Computer kører spil lidt langsomt og bliver varm!

#119 af Admin Alex » lør 6. mar 2010 16:23

Det er klart en computer bliver varm, når hardwaren bliver sat under pres ved hårde opgaver. Hvis du har en ældre computer, kan den store varmeudvikling skyldes der er støv inde i computeren. Prøv med at fjern støvet med eventuel en luft spraydåse. Du kan også installere flere blæsere i computeren.

Alternativer kan jo være at overclocke den, men det vil bare gøre den endnu mere varm, men computer vil kunne køre i højere opløsning.

Ellers findes der jo også vandkøling, som skulle være ret effektivt hvad køling af computeren.
Med venlig hilsen

Admin Alex
Administrationen - Support
IT-Corner.dk
admin@it-corner.dk
http://www.it-corner.dk/
Brugeravatar
Admin Alex
Administrator

Geografisk sted: Danmark, Horsens

#123 af Emildamgaard » lør 6. mar 2010 18:24

Admin Alex skrev:Det er klart en computer bliver varm, når hardwaren bliver sat under pres ved hårde opgaver. Hvis du har en ældre computer, kan den store varmeudvikling skyldes der er støv inde i computeren. Prøv med at fjern støvet med eventuel en luft spraydåse. Du kan også installere flere blæsere i computeren.

Alternativer kan jo være at overclocke den, men det vil bare gøre den endnu mere varm, men computer vil kunne køre i højere opløsning.

Ellers findes der jo også vandkøling, som skulle være ret effektivt hvad køling af computeren.

Glemte lige at sige at det er en bærbar :P så det med at åbne den, er ikke noget jeg vil gære, da jeg så mister in forsikring hvis den skulle gå i stykker senere.
Emildamgaard

Geografisk sted: Silkeborg

#127 af Admin Alex » ons 10. mar 2010 14:42

Det er klart, det skal man heller ikke gøre når man har forsikring og garanti på den. Men altså det den bliver varm kan jo kun skyldes noget hardware som bliver hårdt belastet. Enten er det helt normalt den bliver så varm, eller presser du computeren for hårdt.

Jeg kan ikke rigtigt se noget man kan gøre, udover selvfølgelig lukke alt andet end man går i gang med at spille, proceslinje, sidepanel, programmer osv.
Med venlig hilsen

Admin Alex
Administrationen - Support
IT-Corner.dk
admin@it-corner.dk
http://www.it-corner.dk/
Brugeravatar
Admin Alex
Administrator

Geografisk sted: Danmark, Horsens

Tilbage til Spil