Operativsystem ikke fundet

Her kan alle problemer og erfaringer omkring operativsystem Windows 7 fra Microsoft ordnes og diskuteres.

Operativsystem ikke fundet

#99 af tokkie » søn 21. feb 2010 17:26

Hej jeg har været udsat for nu at min fornylig indkøbte computer kommer med en fejl meddelese på skærmen
om at den ikke kan finde noget operativsystem ligepludselig spillede på den aftenen før. der har ikke været noget form for virus på computeren da jeg også næsten lige havde scannet den for det. det eneste er at jeg har opgraderet fra vista til windows 7 på nettet da jeg havde købt den i den tidsperiode hvor man fik gratis 7 opgradereing med til computeren.

hvis der er nogen som lige ved hvad der er galt så ville det sgu være dejlig :D
tokkie

Status: Offline

Re: Operativsystem ikke fundet

#100 af Admin Alex » søn 21. feb 2010 22:05

Det lyder underligt, men kunne godt tyde på du har mistet din boot fil.

Det lyder lidt underligt du har kunnet køre din Windows 7 installation over nettet, mener ikke engang man kan hente den over nettet.

Men du burde meget gerne have en Windows 7 cd. Prøv at sæt den i og boot fra den, når den så kommer frem om du vil installere Windows 7, vælger du reparerer og vælger start op reparation. Du kan se hvordan på: http://www.sevenforums.com/tutorials/66 ... tions.html og bagefter: http://www.sevenforums.com/tutorials/68 ... epair.html.

Håber det kan hjælpe dig lidt videre.
Med venlig hilsen

Admin Alex
Administrationen - Support
IT-Corner.dk
admin@it-corner.dk
http://www.it-corner.dk/
Brugeravatar
Admin Alex
Administrator

Geografisk sted: Danmark, Horsens

#101 af tokkie » søn 21. feb 2010 22:47

da jeg købte computeren var den med vista home på. og jeg havde et link på computeren ind til acer hjemmeside hvor jeg kune opgradere den over nettet til windows 7. så har ikke nogen cd til den. men der er når jeg starter den op, så kommer den med fejlsikret tilstand eller statup reperation, som den anbefaler sidst nævnt. og den er jeg igang med at prøve nu men den har kørt i snart 4 timer nu. og man kan ikke anullere den.
tokkie

#102 af Emildamgaard » søn 21. feb 2010 22:49

det kan godt passe at han ikke har en cd.. Det er et tilbud som jeg ved at fona har kørt med HP computere købt indenfor et halvt års tid, hvor man så gratis kunne opgradere det
Emildamgaard

Geografisk sted: Silkeborg

#103 af tokkie » man 22. feb 2010 02:19

faktisk er jeg sikker på det var gik fra 26 august 2009 og 1 halv år bagud med at hvis man havde købt en computer kunne man købe for meget få penge en opgradereing online som den så downloade og installerede. tror ikke det var butikkerne der kom med tilbudet men selve det firma som laver den computer som man nu køber. havde også en mate det købte en hp han kunne også og min det var en acer købt i elgiganten .. :D
tokkie

#105 af Emildamgaard » tirs 23. feb 2010 15:56

du er sikker på at du ikke bare har hentet WIndows 7 RC? Det er beta versionen som vil udløbe på et tidspunkt.. kan ik huske hvornår.. Men ellers så prøv at kontakte Acer support linjen..
Emildamgaard

Geografisk sted: Silkeborg

#117 af Admin Alex » lør 6. mar 2010 16:13

Hvis du ikke kan bruge din Windows 7 mere, så er det fordi du har Beta'en som er udløbbet nu.

Men hvis ud stadig kan bruge din Windows, så har du åbenbart hentet den rigtige over nettet.

Omkring du ikke kan finde dit operativsystem, så kan det også være fordi boot filen er bedskadiget.
Med venlig hilsen

Admin Alex
Administrationen - Support
IT-Corner.dk
admin@it-corner.dk
http://www.it-corner.dk/
Brugeravatar
Admin Alex
Administrator

Geografisk sted: Danmark, Horsens

Tilbage til Windows 7